Thursday, April 29, 2010

Of Nomad And Cats


I am way out of track when it comes to updating my blog, or shall I say what's current/new in my everyday life :p

For your information, I'm officially now living like a
nomad. Not actually from one place to another, but more of between 2 different places. I found out that the house that I'm currently renting with 2 postgrads don't have the environment that I seek for. It's not their fault that the house is so quiet and they'll only be home by 5pm (after office hours). And it's not their fault that when they got home, they'll keep themselves in the room till morning and start their same routine over and over again.

That's when I decided to stay at my friend's house and sleep-over during the night. Taking care of myself when I'm not in my comfort zone is very easy. I'll eat what's available or what other people are eating. I keep everything simple from clothing to maintaining myself. I don't really care about other things as long as I'll not be all alone and jadi gila! :p Betul....Whenever I need to change into clean clothes or to pack the
TR scarves that need to be posted to customers, that's when I go home during the day. I'm pretty sure that I love living at their house, but I'm not sure if my friends felt the same way or at least wouldn't mind. Hopefully they will not kick me out anytime soon! :p Hihiii..


By the way, the other thing that I love the most about living here with my friends is that they actually owned cats!! One
Maine Coon, one British Short hair and 3 baby cats (mix of both Maine Coon and British short hair). I love cats, but the fact that owning one is like sacrifising half of Mulberry Bayswater (kerat bag jadi half!), I think I'll skip that for now. Maybe later. The baby cats are soo cute I sometimes even take them with me to sleep. Such a loner I am, I know.. :p


Presenting one of the kittens, Miss Jojo (named after Jojo Struys by her owner). Her mother's name is Beba and her daddy (or daddys?) tak boleh dikenal pasti sebab Beba ni Hot semua kucing jantan bang dia! :p


Hello, my name is Jojo. My atok wanna sell me for 250pounds.
Please buy me so that he can buy mini cooper :p



See, she's pretending to be cute and lying on my scarf!


17 comments:

Hanafedora said...

aaaaaaaaaaaaaaaaa I tk leh tahan la tgk miow mieow..I sukaaaaa sangat!!!!!!!! I own one dulu but then kesian dia sbb kucing sini lain..macam family nk manja2 and mahal jugak maintainance..So kalau tk bg tender loving care orang bole complain yg kita not a good owner..so I terpaksa bg kt orang lain...adoi...

Owh aida...don't think that postgraduate tkde life...We use to have life but then bila buat PhD or postgrad this is what happen..if we don't work until late and tido awal sume we're not working hard enough and to get a PhD is really really damn tough. hehehe and if not senang2 je nk fail especially univ2 yg top..U know what I mean..hehehe and kami jarang bersocial dh sbb tkde masa..really...So it's important for sapa2 yg nk buat PhD, make sure you really2 want them okie :)

kiss! bile nk jumpa I ni? or bile nk dtg rumah i? hehe I nk mieow..

adlina said...

babe..lawanye kucing neh..ley pos dier skali ngan scarves yg i order tak?as a free gift..ehehehehhe komfem i dont mind beli 100 helai dari u pon..eheheheheh

Farah said...

alalala comelnyee..i pon tak suke sgt kucing..tp kalau anak kucing ok sebab comel hahaha

kak ijan said...

Alahai comeynye... jojo. tp 250 pound mahai sangat. hehe...

Aida Narina said...

hana: grrrrrammmm kan kittens/cats. i rasa nak picit2 je, hihiii. i know u love cats honey, the pics are for you :) if i don't have other things to save for,mesti i dah amik jadi kucing angkat satu.

hana!! u r cool la bebeh. my housemates pun okay je, tapi i rasa i kurang attention. rasa bersalah je bila nak ketuk bilik my housemates takut kacau diorang. but u knw what, u are such a lucky woman la woman, ur hubby sentiasa ada dgn u :) itu lagi best eyyy saat-saat buat phd ni :)

Aida Narina said...

adlina: agagaa, nak beli sekor sama dengan beli 25 scarves and nak bawak balik msia pun dah harga sama dgn 10 scarves :p okay u, set, 35 scarves amacam?hikhik..

Aida Narina said...

Farah: i suka, tapi bila nak bela susah sikit sbb i banyak allergy. tapi orang punya tak apa. belai sekadar mampu je kan. :p

Aida Narina said...

kak ijan: mahai kan k ijan? kalau yang pure maine coon, depa juai ade sampai 300-400pounds. belum nak kasik maintain lagi..

Anonymous said...

mcm scarf tie rack je tuu.. ;p lol

Aida Narina said...

Anon: A'ah scarf tie rack :p lol

mamamarissa said...

cutenya...but i geli kucing sbb dia berbulu :D

DaZzlingLilLy said...

uwaaaa...250 pound?..mahal giler..tapi serius comel jojo ni...i pon suka kucing..macam nak gomol2 je tgk jojo ni

Ami said...

i faham.Itu dulu sometimes i pegi je stroll sorang2 King's Road depan rumah tue ;p asal jgn terperap in the house,especially kalau the weather sgt cantek!boleh nak muntah dok senyap dlm rumah sorang2 kan?
comelnyeee Jojo nie!color die macam my boboy hihi.mase kat US dulu my boboy tade la mahal sgt jaga die tapi mmg kene ade health certificate,bawak pegi check up every now and then,bab tue jer la costly sket.and of course ticket flight die nak balik Msia mahal-separuh dari ticket org.Tapi i'm glad i brought him back to Msia,kalau tak mmg akan nangis teringat and risaukan die.Plus kat msia mmg susah nak his breed-American Shorthair.
last month kan i tanye kat satu petshop @Uptown Damansara nie,B.Shorthair nye kitty,they are selling for RM1.8K!And the queue?tahun depan baru dpt as dah ade 15 ppl waiting.Dulu ade vet interested nak beli my Boboy for RM4K,of course la kitorang taknak!

adlina naim said...

hehehhehehehehe 35 ansurran boleh r...ehehehhe srius comey sgt...maine coon neh very obedient..kucing i pon maine coone + persian...ayam+ikan atas meja tak penah sentuh...eheheh sgt manja...

a.T.i.e.Q.a said...

uhuh..250pounds? mahalnya~tapi nasib baikla comey!
aku suke kucing jugak..kat rumah ni pon ada 2, tapi kucing kampong je la~itu pon tak larat nak kasi makan..makan banyak oo~!!

reena said...

Comelnya kucing tu!!! Tapi i takut kucing.

eynda said...

Comelnya!! :-)